Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфа 147 1.9JTD - нов купувач , въпроси

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Регистрирана е , само трябва нов номер и прехвърляне в КАТ. 1500-2000лв предварителни за ремонт просто в моите очи звучи налудничаво ,поне да се дадат веднага след покупка. Разбира се,това ще ми е първата покупка,така че не споря с това, което казваш. В момента на купуване ще оставя всичко събрано за колата ,като следващия приход ще бъде чак средата/края на юни. Има случаи,купуваш ,сядаш и караш без проблеми.(преди 2год. сестра ми си закупи автомобил и оттогава освен нормалните консумативи,абсолютно нищо допълнително). Предполагам при закупуване втора ръка, Алфата не е една от тях?
    Last edited by tishobg; d.m.y г., 16:09.

    Comment


    • #17
      Всяка кола си иска своето, освен ако не държиш да се возиш в кенеф.

      Моята кола я купих в перфектно състояние през 2011 - та. Както се казва - сядаш и караш. И така си е. Но това състояние има своята цена на подръжка. До момента подръжката ми струва средно около 500 лв. на година. Това при положение, че пари за труд не давам.

      Накратко - колкото и добро да е състоянието при покупката, такова нещо, като "карам и не плащам за подръжка" не съществува.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от tishobg Покажи съобщение
        Предполагам при закупуване втора ръка, Алфата не е една от тях?
        При всяка кола е така, всичко зависи от това как е била стопанисвана, така че на каквото и да се спреш проучи внимателно в какво състояние е.


        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от tishobg Покажи съобщение
          Здравейте !
          Нов шофьор съм и съм се спрял на алфа 147 за първа кола. Цената , визията ,разходът и мощността са основните причини.
          Въпросът ми е какви са основните проблеми като поддръжка на този модел? Двигателят е 1.9JTD , годината е 2001. Линк към обява на избран автомобил
          Всичко по модела звучи страхотно за моята употреба, говорил съм с продавача и ми сподели, че по окачването са сменени носачи, но все още се чува леко тракане отпред, без установен източник.
          И на мене ми изглежда "страхотна" обявата при положение, че турбото е рециклирано през 2014, а сега колата е на 185 000. Излиза , че е най-големия карък да метне турбо на 150 к, . Моето лично и неангажиращо мнение е : въобще не се занимавай точно с тая кола.На тоя мотор турбото трудно се предава преди 400-500к. Ма то ако искаш да строшиш една кола - винаги може. Документът за рециклирано турбо не изглежда точно така, изобщо за тая кола здравата те връткат. Дано да греша и да си късметлия.
          Last edited by ivo_63; d.m.y г., 18:45.
          Alfa Romeo 146 1.9 JTD 105+++ EX
          Peugeout 2.2 HDI 133+++
          Alfa 159 +++ next

          Comment


          • #20
            Амии, то и аз моята уж я взех в добро състояние, обслужена преди 10к км, масло сменено преди 8, но какво стана турбината я проверих тя хубаво надута, че нов ремап, протече ГНП и там 200лева. 400лева от раз.

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Накратко - колкото и добро да е състоянието при покупката, такова нещо, като "карам и не плащам за подръжка" не съществува.
              С това не съм съвсем съвсем съгласен.
              Има автомобили, които се доближават в огромна степен до това нещо, като само периодично обслужване и от време на време някоя друга крушка да смениш.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Comment


              • #22
                Напълно съм сългасен с ВО ... на лице е случая, в който колата беше само обслужена и като дойде зимата беше сменен термостат за почти 2г (15к км).
                И все пак нека не забравяме, че жена и кола са на късмет, а мъж и куче както го научиш
                "Алфа Ромео е като Анджелина Джоли - всички сме чували, че е луда и яде лепило, но никой няма да й откаже, нали?"
                Аlfa Romeo 156 1.6TS 2000г / 147 1.9JTDm 2006г

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                  С това не съм съвсем съвсем съгласен.
                  Има автомобили, които се доближават в огромна степен до това нещо, като само периодично обслужване и от време на време някоя друга крушка да смениш.
                  Реално погледнато - това, което дефектира инцидентно за 5 години и около 40К пробег беше:

                  1 - жило за ръчна спирачка - 30лв.
                  2 - датчик КВ - 70 лв.
                  3 - радиатор парно - 50 лв.
                  4 - бензинова помпа (втора употреба) - 60 лв

                  общо: 210 лв

                  Това прави по 42 лв. на година за неотложни ремонти.

                  Останалите 450 лв./г. за които говоря са за профилактични дейности с цел 15+ годишен автомобил да се подържа в близък до заводския си вид.
                  Last edited by ecotronic; d.m.y г., 10:46.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #24
                    Значи ти остават 450лв/г за профилактика.
                    Ба маслата и филтрите, които слагаш.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                      Значи ти остават 450лв/г за профилактика.
                      Ба маслата и филтрите, които слагаш.
                      Под профилактика аз разбирам не само масла и филтри а всичко онова, което "може още още да кара" но би било добре да се подмени, като вариатор, спирачни дискове, накладки, носач с лек луфт в шарнир, гуми, акумулатор, ауспух, .................

                      Много хора могат да минат и без подмяната на тези неща, но аз държа на това всичко по колата да притежава някакъв остатъчен ресурс.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #26
                        Моите представи малко се различават.
                        За мен гумите и накладките са консуматив. Демек заедно с разходите по смяна на масло и филтри. Те попадат към графата на периодичните разходи.
                        Но, както каза, вариатор, ауспух, носач и т.н. за мен си спадат в графата, която си описал с 4-те точки преди това - задължителните ремонти и неща, които са се повредили.
                        Та точно това визирах - има и автомобили, при които задължителните ремонти почти отсъстват и реално не трябва да правиш нищо по колата, освен смяна на консумативите по план, спрямо книжката. Това имам предвид.
                        Да кажем оригиналните накладки на Тойотата ми отпред ги смених миналата година на 163110км. Та има и коли при които повечето консумативи дори се сменят на високосна година. Но това го включвам при периодичното обслужване, а не на неща, които са се счупили и е била наложителна смяната. Да кажем за мен скърцащ носач е част, която бих сменил. Не бих си играл да смазвам с грес, олио или зехтин. И това за мен е нещо, което се е повредило, а не консуматив. Казвам го това, за да покажа моето разсъждение по това що е то консуматив и какво не.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                          Моите представи малко се различават.
                          За мен гумите и накладките са консуматив. Демек заедно с разходите по смяна на масло и филтри. Те попадат към графата на периодичните разходи.
                          Но, както каза, вариатор, ауспух, носач и т.н. за мен си спадат в графата, която си описал с 4-те точки преди това - задължителните ремонти и неща, които са се повредили.
                          Та точно това визирах - има и автомобили, при които задължителните ремонти почти отсъстват и реално не трябва да правиш нищо по колата, освен смяна на консумативите по план, спрямо книжката. Това имам предвид.
                          Да кажем оригиналните накладки на Тойотата ми отпред ги смених миналата година на 163110км. Та има и коли при които повечето консумативи дори се сменят на високосна година. Но това го включвам при периодичното обслужване, а не на неща, които са се счупили и е била наложителна смяната. Да кажем за мен скърцащ носач е част, която бих сменил. Не бих си играл да смазвам с грес, олио или зехтин. И това за мен е нещо, което се е повредило, а не консуматив. Казвам го това, за да покажа моето разсъждение по това що е то консуматив и какво не.
                          Много си прав. Всичко опира до личните критерии затова, кое приемаме за дефектирало и кое не.

                          От тук следва и това на което ще попаднеш, купувайки си "новата" 15 годишна кола.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Много си прав. Всичко опира до личните критерии затова, кое приемаме за дефектирало и кое не.

                            От тук следва и това на което ще попаднеш, купувайки си "новата" 15 годишна кола.
                            Напълно съм подготвен за поддръжка, но за такава в рамките на разумното. Неща от типа на 500лв ремонт директно след покупка е това,което се опитвам да избегна.
                            Както Zaxx каза, наистина е на късмет. Ще бъде заведена на профилактика в сервиз, имам познат ,който се занимава с компютъра на колата и ще направя проверка там ,както и човек,който може да направи профилактика на турбината. Ако всички тези неща + други ,за които аз ще гледам , са в изправност, предполагам е възможно наистина да се кача в колата и поне да няма наложителни ремонти още първия месец. Август планувам ходене до Смолян, искрено се надявам да не ме остави някъде

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от tishobg Покажи съобщение
                              Напълно съм подготвен за поддръжка, но за такава в рамките на разумното. Неща от типа на 500лв ремонт директно след покупка е това,което се опитвам да избегна.
                              Както Zaxx каза, наистина е на късмет. Ще бъде заведена на профилактика в сервиз, имам познат ,който се занимава с компютъра на колата и ще направя проверка там ,както и човек,който може да направи профилактика на турбината. Ако всички тези неща + други ,за които аз ще гледам , са в изправност, предполагам е възможно наистина да се кача в колата и поне да няма наложителни ремонти още първия месец. Август планувам ходене до Смолян, искрено се надявам да не ме остави някъде
                              Как ще те остави напътя това е Алфа Ромео !Виж ако беше Форд там е друга бира....нали знаеш,че само Форд умира отведнъж
                              Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                              Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                              sigpic

                              Comment


                              • #30
                                Август планувам ходене до Смолян, искрено се надявам да не ме остави някъде
                                E това вече не мисля че трябва да те притеснява. Моята въпреки че хвърлих доста пари да сменя всичко що имаше, в началото карах бургас софия само със сменено масло и филтри. Дори ангренаж не бях сменил защото по книжка имаше още доста км. (разбира се после го смених и него).
                                Alfa Romeo GT 1.9 JTDm@150++ hp (remapped but not dynoed), Graphite Black, Distinctive, ExtremeTuning strut bar, TOORA 570 wheels, Koni STR.T shocks + Eibach ProKit springs

                                Comment

                                Working...
                                X